Alla inlägg under oktober 2013

Av Rebecca - 31 oktober 2013 18:38

Halloj alla underbara läsare!    


Nu är det bara mindre än 2 månader kvar till jul.   Längtar ni till julen? eller som jag bara efter julklapparna?   Delta gärna i min omröstning här på bloggen till höger i menyfältet, där får svara på om ni längtar till julen eller inte.   


   


Ha det bra! // Rebecca

Av Rebecca - 31 oktober 2013 09:08


      Godmorgon alla underbara läsare!  

Hoppas ni sovit gott och länge   



Ha det bra och va rädda om er   //  Rebecca

Av Rebecca - 29 oktober 2013 14:10

Tjaba tjena hallå alla underbara läsare!


Hur har erat höstlov varit än så länge? Mitt har varit kanon, har typ bara sovit , men men hahahah    Min lilla älskling, Zero tycker oxå om att sova ( inte för att han gör något annat dock), fast på ett lite konstigt sätt idag då.. Han ser inte direkt ut o ligga skönt... ^^


varför kan man inte ligga såhär o  vila?- tänker han nog   

 


Ha det bra :) // Rebecca

Av Rebecca - 27 oktober 2013 22:55

Den här barnvisan hörde jag mycket av när jag var liten, så när jag hittade den nyss blev jag väldigt glad :)


Vyssan lull, koka kittelen full. Det kommer tre vandringsmän på vägen. Den ena han är halt, den andra han är blind, och den tredje har trasiga kläder. Vyssan lull, koka kittelen full, på himmelen vandra tre stjärnor. Den ene är så vit, den andra är så röd, den tredje är månen den gula. Vyssan lull, koka kittelen full, där blåser tre vindar på haven. På Stora Ocean, på Lilla Skagerack, och långt upp i Bottniska viken. Vyssan lull, koka kittelen full, där segla tre skutor på vågen. Den första är en bark, den andra är en brigg, den tredje har så trasiga segel. Vyssan lull, koka kittelen full, sjökistan har trenne figurer. Den första är vår tro, den andra är vårt hopp, den tredje är kärleken den röda. Vyssan lull, koka kittelen full, tre äro tingen de goda. Den förste är Gud Far, den andre är hans Son, den tredje är god Jungfru Maria.



Videon ifall man vill höra hur melodin går.. :)


Godnatt / Rebecca

Av Rebecca - 25 oktober 2013 13:44

Hallå alla mina underbara läsare! :)


Nu är det äntligen fredag och även är det efterlängtade höstlovet här! :D 


Jag och min syster fick börja vårat lov på ett litet annorlunda sätt då våran katt Ronja ville försäkra sig om att vi ( jag och min syster) inte skulle sitta stilla under HELA lovet så hon lät oss springa runt o runt huset o leta efter henne om om igen, medans hon själv satt på en av grannens balkong under gråa stolar( hon är grårantig, se bild här nedan) och tittade på oss.. I flera minuter sprang jag och min syster.. Alltså ibland älskar man bara den där katten när hon rymmer.   


Ronja är lite slut efter att ha lekt kurragömma ;) 

 


Hoppas ni får en lugn start på lovet ! :)


Ha det bra och va rädda om er allesammans! // Rebecca

Av Rebecca - 23 oktober 2013 19:15

Heeej alla mina härliga läsare!!


Är det någon som vill ha en ny "veckans blogg-tävling"  eller någon annan tävling?   I så fall kommentera här nedan ;)


Snart är även denna veckan slut och vi går på ett efterlängtat höstlov vilka längtar inte??    Nu ska jag fortsätta att plugga på mitt " läxförhör" i morgon, yeeeey  


Ha det bra så länge och va rädda om er! // Rebecca

Av Rebecca - 22 oktober 2013 09:00

Lite roligt att hitta denna bilden då man är halvfinne    hahaha


 


Ha det bra// Rebecca

Av Rebecca - 21 oktober 2013 20:23

Helvetes jävla skit!!! SOS nödrop... mina hörlurar är sönder så jag kan inte poppa musik mer på mobilen!!!!   Panik!! 

 

Presentation


Hej och välkommen till min lilla blogg. Mitt namn är Rebecca och jag är en 17 årig tjej bosatt i den lilla staden Alingsås. Här kommer du att få läsa om min vardag i bild och text. :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du snön?
 jaaa
 Nja sådär
 Nej!
 egentligen inte men då blir de sommar snabbare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

översätt bloggen

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards