Alla inlägg under september 2013

Av Rebecca - 30 september 2013 22:25

Godkväll! Nu börjar klockan bli mycket och det är bara några timmar kvar tills det är tisdag och oktober. Min sista måndag i september har varit kanon. :) varit hos Julia och vi gick till en lekplats nära henne och blev 3åringar på nytt :)) folk undrade vad vi hade druckit som vi höll på o skriKa då vi åte någon snurrgrej. Haha! sedan fick vi äpplesmulpaj o vaniljvisp som vi satt i soffan o åt o titta på tv. En mysig och rolig måndag med andra ord! Hoppas ni oxå hade en bra måndag! :) Kram & godnatt // Rebecca


En bild på mig när jag åker snurrgrejen haha:-P

Av Rebecca - 27 september 2013 13:00

Hej alla härliga bloggläsare!


Nu är det äntligen fredag och helg igen :D ska bli gött med helg efter en lång vecka! 


Igår var jag på bokmässan i Gbg med klassen hela dagen. Det var tråkigare än vad jag hade trott och var väldigt rörigt då man inre hittade alla montrar läraren hade gett oss uppdrag att besöka. Man blev väldigt trött av att gå där i flera timmar speciellt när man har inflammation i nacken/ ryggen och  kan knappt röra sig, Men överlevde den dagen med.  Men hade iallfall en helt underbar dag, då jag  efter mässan åkte till Allum med min moster och fick köpa en ny skinnjacka, som hon betala för. .     


Resten av veckan har jag varit i skolan och lyckats fått inflammation i ryggen/racken.. Min vanliga tur med andra ord.   


Nu sitter man i soffan och poppar musik :)


Yeeeeey!!!!!!

 

Ett litet ego foto på lilla trött mig :-p

 


En bild från en föreläsning på bokmässan igår med Petter.

  

Denna snygga jackan fick jag igår :-D

 

Ha det bra och njut av helgen!   Kram Rebecca



Av Rebecca - 24 september 2013 14:56

 

Av Rebecca - 23 september 2013 20:17

Av Rebecca - 23 september 2013 07:43

 

Av Rebecca - 20 september 2013 09:34

 

Av Rebecca - 20 september 2013 06:00

Tjenare alla människor där ute i mörka Sverige!  Tänkte skriva med några roliga historier, så man förhoppningsvis kan ha lite roligt när det går mot mörkare tider.      


Hur får du upp din man om morgonen?

-Slänger katten i sägnen.

-Funkar det verkligen?

-Jodå, hunden sover där.

 

Hur gick det med flygplanet du konstruerade?

-Det störtade i havet.

- Och ubåten du jobbade med?

-Den flög i luften

 

I morse var jag så tankesprid att jag serverade min man tvålflingor istället för cornflakes.

Blev han arg?

Ja, han riktigt skummade av ilska.

 

Får man ta med hunden på flyget?

Nej, tyvärr, det är tax-free

 

Vad är det med tårtan, den rör på sig?
- Det är rulltårta.

 

Bits eran hund?

-nej

- Aj, ni sa ju att den inte bits

- Det gör den inte heller, det är inte min hund.

 

Mamma finns det kannibaler i Jämtland?

- Nej varför undra du det?

-Pappa säger att dom lever på turister.

 

Hovmästaren, det simmar en död fluga i min soppa.

-Dumheter en död fluga kan inte simma.

 

pappa, mjölken går ut i morgon.

- Då får vi väl låsa in den.

 

Varför stoppar norrmännen in p-piller i näsan?

- För att dom inte vill ha snorungar.




 

( För med roliga historier besök 123an.tjosan.se/88-roliga-historier.html )

 

Ha de bra och va rädda om er! // Rebecca


Av Rebecca - 19 september 2013 09:23

Hej förlåt för dålig uppdatering, har idé torka :) igår fick jag ett par nya skor av mamma :))

Kram// Rebecca

Presentation


Hej och välkommen till min lilla blogg. Mitt namn är Rebecca och jag är en 17 årig tjej bosatt i den lilla staden Alingsås. Här kommer du att få läsa om min vardag i bild och text. :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du snön?
 jaaa
 Nja sådär
 Nej!
 egentligen inte men då blir de sommar snabbare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

översätt bloggen

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards